- 3152 H 02 krajčír – dámske odevy
- 3158 M styling a marketing
- 3917 M 10 technické a informatické služby – odevníctvo
- 6324 M manažment reg. cest. ruchu
- 6325 M ekonomické lýceum
- 6329 M 01 obchodné a informačné služby
- 6341 M škola podnikania
- 6354 M služby a súkromné podnikanie
- 6403 L podnikanie v remeslách a službách - blok odevníctvo
- 6405 K pracovník marketingu
- 6442 K obchodný pracovník
- 7237 M informačné systémy a služby
- 8266 M nástenná maľba v architektúre
- 8298 M odevný dizajn
- 8299 M dizajn interiéru
3158 M styling a marketing
Študijné odbory v sieti odborov
3158 M styling a marketing
ŠkVP: Imidž, kreativita a poradenstvo
Štúdium v tomto štúdijnom odbore vychádza z potrieb a požiadaviek trhu práce. Reaguje na nové trendy v marketingu a zároveň pri tvorbe „módneho imidžu““ ako kultúrneho a komerčného fenoménu.
Teoretickú aj praktickú odbornú prípravu tvorí učivo spracované v jednotlivých obsahových okruhoch so zameraním na stylingovú, estetickú, odevnú, výtvarnú, propagačnú, ekonomickú a marketingovú prípravu. Absolvent získa vedomosti o ekonomických spoločenských dejoch a ekologických procesoch na ochranu životného prostredia a ich aplikáciu v praktických činnostiach. Má prehľad o módnych trendoch vizážistiky aj komplexného stylingu ako životného štýlu ľudí. Absolvent vie zaujať stanovisko v estetickej i etickej oblasti a prejaviť svoje danosti a kreativitu vo svojej tvorbe. Okrem odbornej činnosti absolvent dokáže prejaviť aj svoje postoje a názory zamestnanca a občana v osobnom aj korešpondenčnom styku a styku s klientmi. Vyznačuje sa potrebnými odbornými znalosťami v danej oblasti a je schopný vykonávať analýzu vzniknutej situácie pri riešení praktických marketingových problémov.
Získa schopnosť komunikovať v dvoch cudzích jazykoch podľa vlastného výberu – anglickom, nemeckom, ruskom, francúzskom a španielskom. Naučí sa efektívne využívať informačné a komunikačné technológie pre svoj osobný rast a výkonnosť v práci.
Absolvent študijného odboru sa stáva kvalifikovaným odborníkom v oblasti odevného stylingu a marketingu. Je pripravený na individuálnu prácu pri tvorbe osobného a firemného imidžu. Po ukončení štúdia získa vzdelanie v oblasti módy, módnych trendov a celkového životného štýlu. Získa ekonomické vzdelanie so zameraním na marketing, reklamu a propagáciu. Je schopný realizovať odborný projekt, dokáže zabezpečiť základné ekonomické , obchodné a administratívne činnosti v oblasti podnikateľskej sféry a uplatniť sa aj ako samostatný podnikateľ.
Absolvent nájde uplatnenie v profesiách odevných dizajnérov, návrhárov odevov, v pozíciách stredného riadiaceho manažmentu, v podnikaní v súkromných firmách a ako odborne erudovaný pracovník v sfére stylingu.
Typ a charakter získaného vzdelania vytvára predpoklady aj pre samostatné podnikateľské aktivity.
Môže pôsobiť v oblasti podnikateľskej sféry ako poradca pre styling a životný štýl, špecialista pre tvorbu osobného aj firemného imidžu, koordinátor a poradca pre módu, asistent propagácie a reklamy, asistent public relations a komunikáciu, manažér priameho predaja odevných výrobkov, marketingový manažér a asistent produkcie.